Styrets beretning for perioden 16.9.2017 til 14.9.2018

Øyvind Lohne jr.                      styremedlem

Pål Boe Steinberg                   varamedlem

Arve Frydenlund                     revisor

Nok et år med stor aktivitet i hyttebygging. Det er nå 110 medlemmer i foreningen.

Vi ønsker alle nye velkommen i Fjellsbygda.

Det har ikke vært så stor aktivitet i hytteforeningen i år, men noen møter, telefoner og epost kontakter har det jo blitt. Vi er også representert i Etnedal Hytteeierforum og har vært på møter der, også med kommunen. Gå gjerne inn på hytteforums hjemmeside: ehf.one der står en del om aktiviteten i kommunen.

Snømangel var ikke et tema sist vinter, noe som kan sees på utgiftene til brøyting og hold av vintervei. Underskuddet ble kr 135.485,-, de oppsparte midlene vi hadde kom godt med. Det er fortsatt litt igjen, men viktigheten av å ha en reserve er veldig tydelig. Med andre ord må vi nok øke innbetalingen til vinteren.

Det har hendt noen ganger at Kjetil har varslet oss om vanskelige forhold når det gjelder veien, sist nå fredag 17. august. Jeg valgte da å sende ut sms/ melding til alle, noen av de nyeste medlemmene fikk epost da jeg ikke hadde mobilnummer til disse. Hvis noen ikke fikk denne meldingen, så har jeg feil nummer eller ikke mobilnummer i det heletatt. Setter pris på en oppdatering her. Det kan jo medføre en del telefoner til Kjetil i et slikt tilfelle, noen kan være på vei til hytta når meldingen kommer. Kjetil sier han heller vil ha telefoner med spørsmål om forholdene enn at noen blir stående fast.

Like viktig som å melde fra til Kjetil at man kommer på hytta en ukedag hvor brøyting ikke er avtalt (som er-fredag ettermiddag – søndag ettermiddag, jul, vinterferie og påske) er det å si fra at en  kjøre ned på en annen ukedag. Følg med på værmeldinger og se på forholdene i fjellet. Setervegen til setra og Fjellsvardevegen er prioritert med brøyting, kjør til  disse og parker hvis du skjønner at det kan bli vansker. Overhold kjøretidene.

Skiløyper

Gode snøforhold og stort sett gode løyper, problemer med en løypemaskin i julen. Til løypelagets årsmøte hadde vi forslag om plassering av en maskin på Etnedalssiden. Det ble ikke avvist, for løypelaget vil avvente og se om problemområdet for å komme frem med løypemaskinene kan unngås. Vi får se, blir det snøfattige vintre og fortsatt problemer vil vi jobbe for å flytte en maskin.

Det kan også bli noen forandringer på Nordfjellstølen, her ønsker en del av hytteeierne at alle veiene skal brøytes.  Dette vil medføre at løypa opp fra løypekrysset i bunnen av lårhalsen, (brattbakken i Nordfjellstølvegen) ikke  blir kjørt med løypemaskin. Løypa ned veien fra krysset, mot Tonsåsen blir også berørt, men denne brukes vel ikke mye av oss.

Påsken

Endelig en påske med nok snø. Vi takker for god gjennomføring, det er avgjørende at noen av de vi sender forespørsel til tar på seg oppgaven for arrangementet. 2019 er påskeaften 20. april.

Innkomne forslag

Det er kommet forslag fra Bjørn Tore Bakken om endring av vedtektenes punkt 5, Årsmøte. Endres til:

«Årsmøte avholdes første lørdag i september»

Dette er et godt forslag som gjør det lettere å planlegge for alle.

Styret mener vi bør velge andre lørdag i september (eventuelt tredje) dette for å få litt mer tid fra ferien og til beretning og regnskap skal legges ut. Vi mener også teksten i første avsnitt bør forandres med hensyn til frister og tidspunkt for når saker skal fremmes. Det står nå: «Årsmøtet holdes i september. Kunngjøring om årsmøtet legges ut på hjemmesiden minst 14 dager før årsmøtet. Sammen med innkallingen legges også  regnskapet samt redegjørelse for de saker som skal behandles. Saker som medlemmene ønsker å fremme, må vær styret i hende senest 1. august.»

For å gjøre det forutsigbart når møtet er og hvilke frister som gjelder mener styret at  punkt 5 Årsmøtet blir:

«Årsmøtet holdes andre lørdag i september. Kunngjøring om årsmøtet legges ut på hjemmesiden minst tre uker før årsmøtet. Forslag som skal behandles på årsmøtet må være styret i hende senest to uker før årsmøtet. Saksliste, årsberetning og regnskap legges på hjemmesiden senest 10 dager før årsmøtet.»

Ytterligere varsler på telefon eller epost bør således være unødvendig.

Valg

Følgende er på valg i 2018:

sekretær, kasserer og varamedlem.

Vi ønsker alle en fin tid i fjellet og velkommen på møtet.